Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Reeve

Trochu levné

Najít si přes Google emblémy divizí SS a nalézt v nich paralely s dnešními znaky je opravdu snadné, vždyť mezi nimi najdeme například současný znak záchranářů, symbol likéru Jägermeister, rakouskou orlici, koňskou hlavu, ba dokonce i symbol eura (divize "Estonian"). Když k tomu přičteme i jednotky Wehrmachtu, máte námětů na "vtipný" článek přehršel.

Trochu však zapomínáte, že současný "humbuk" se týká něčeho jiného: Týká především úmyslného užívání nacistických symbolů jako jakýchsi "chlapáckých symbolů síly" - naši "borci" v Afghánistánu velmi dobře věděli, co si na přilby kreslí. A týká se to také případů, kdy naivkové z webu ukradnou a použijí nějaký "pěkný symbol", aniž by se namáhali na téže stránce přečíst, k čemu ten "pěkný obrázek" vlastně patří. Ano, myslím toho trumberu z přírodovědného oddílu, který znak pro děti stáhl ze stránky e-shopu s nášivkami divizí SS. Jistěže si nezaslouží trestní stíhání pro propagaci fašismu. Ale kritiku za kradení a nulovou schopnost úsudku ano.

0/0
11.1.2010 2:11

Rob J.H.

Re: Zcela přiměřené

No jo, jenomže ten "humbuk" se týká Gazdíkova blouznění a jeho naprosto mimoňského článku o tom, jak Naše vojsko údajně propaguje fašismus, protože ve svém časopise Fakta a svědectví si dovolilo spolu s jinými propagandistickými dílky přetisknout i nacistický plakát, aniž by retušovalo haknkrojc (! - nad tím se zamyslete...) Autor blogu provedl totéž, co pan Gazdík, jenomže narozdíl od lovce nacistů Gazdíka s vtipem a nadhledem.

0/0
11.1.2010 14:27

Cyberpunx

Re: Trochu levné

Mohu Vás ubezpečit, že k vyhledávání těchto (a jiných vojenských) informací používám literaturu nakladatelství Ospey Publishing, ne Google.

Ale jinak děkuji za příspěvek do diskuze. S spoustou věcí, které v něm uvádíte, souhlasím. Co mi však vadí je "hon na čarodějnice", který rozpoutal pan Gazdík (který má sám máslo na hlavě - a pravděpodobně mnohem víc, než kterýkoli z nás) a který začíná silně zavánět politickým klimatem v 50. letech na obou stranách Železné opony (procesy s "imperalistickými špióny a zrádci" ve Východní Evropě a procesy "s rudými" v USA). Víte, moje babička mi vyprávěla o tom, jak se za Pražského povstání, na konci 2. sv. války, dopouštěli těch největších zločinů na odzbrojených německých vojácích a neozbrojených civilistech čeští konfidenti Gestapa, neboť tak chtěli "odčinit" svou kolaboraci. No a pan Gazdík postupuje ve stejném duchu...

0/0
11.1.2010 21:31

URB-služka bohatých šéfů KSČ

Re: Trochu levné

Další zastánce myšlenky, že na obrázek jisté květiny má nárok pouze SS. A pokud si chce někdo namalovat protěž, měl by platit autorský poplatek. Komu? Neonacistům?

Jděte do ......

0/0
30.1.2010 8:13

retkini

Karma

Tohle Gazdík nemůže pobratR^

0/0
9.1.2010 17:44

akki

Přečetla jsem

oba texty soudruha Gazdíka8-o a myslím, že už je zralý na psychiatrii. Nebo na odstřel. To jsem militantní, co?!

0/0
9.1.2010 8:56

cara al sol

Re: Přečetla jsem

Gazdík sice ty paskvily napsal, ale on podle mě nerozhoduje o tom, zda budou uveřejněny, nebo ne. Případnou svěrací kazajku apod. by tedy spíš zasloužil někdo jiný. Skutečnost je ale daleko prozaičtější. Něco se psát musí a čím emotivnější a kontroverznější článek, tím víc čtenářů. O tzv. bulvárních tématech iDnes nemůže psát, protože je rádoby solidní. Vraždí se málo, musí tedy brát, co zbylo. Nácky, teroristy, pedofily a pěstitele kaktusů s meskalinem.

0/0
10.1.2010 10:07

Humprey sir

mi neva, že byl důstojník, ale že jest blb

0/0
8.1.2010 12:59

Cyberpunx

Re: mi neva, že byl důstojník, ale že jest blb

Jenže on neměl v ČSLA na starosti velení, ale propagandu. A tom je setsakramentský rozdíl!

0/0
8.1.2010 13:11

Humprey sir

Re: mi neva, že byl důstojník, ale že jest blb

AHA

TAK ONA TO BYLA PODMÍNKA

0/0
8.1.2010 13:15

Cyberpunx

Re: mi neva, že byl důstojník, ale že jest blb

Viz: http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/podkuzi/_zprava/636146

0/0
8.1.2010 17:07

Cocotus__Interruptus

Karma...

R^R^R^

Jinak, politruk CSLA Gazdik evidentne neunesl muj email, ktery jsem po jeho "kauze" s mladymi prirodovedci poslal na adresu redakce, a byl jsem obratem zabanovan. http://www.pastebin.cz/27442

No, uz mam 9 nevhodnych, jdu pomalu naklikat dalsi ucet na nasem nejduveryhodnejsim serveru. :-PRv

0/0
8.1.2010 10:14

Chytracisko

Myslím že to alespoň pomůže

mladým blbcům trochu se zamyslet nad tím, jestli je normální si "prostě stáhnout nějaký symbol z internetu" a začít ho používat jako znak svého oddílu, například. Znaky a symboly mají vlastní minulost a symboliku, buď to chce na něco navázat, nebo začít s čistým štítem odznovu. Navazovat na něco co neznám je minimálně hloupé.

0/0
8.1.2010 10:02

Cyberpunx

Re: Myslím že to alespoň pomůže

Zrovna ta alpská protěž je dodnes symbolem hoských jednotek rakouské a německé armády. Tento konkrétní symbol (tak jak stojí a leží v článku MF Dnes) je používán Brgsfuehrery (hoskými vůdci) německé armády. takže se spíš divím, že se panu gazdíkovi neozvala německá ambasáda, aby jim vysvětlil, jak to s tím nacistickým symbolem myslel... 

0/0
8.1.2010 12:58

tuccy

Re: Myslím že to alespoň pomůže

A Polské armády taky, v roce 1945 nahradila u horských střelců do té doby užívanou... svastiku ;-D

0/0
10.1.2010 8:55

Reeve

Re: Myslím že to alespoň pomůže

Protěž je symbolem i lecčeho jiného. Jenže ta podoba, kterou dal webmaster na stránky tábora je zrovna na potvoru přesně ta jediná, která nezaměnitelně patří divizi SS "Edelweiss". A ten znak, ten není stažený z nějaké "anonymní stránky" s nějakými "pěknými obrázky" protěží (ba ani ze stránek současného Bundeswehru). Je stažený z jedné konkrétní stránky jednoho konkrétního army e-shopu, kde je výslovně uvedeno, že jde o repliku rukávové nášivky divize SS.

Mimochodem, vám připadá normální (a výchovné), že se znak pro dětský tábor krade na webu?

0/0
11.1.2010 2:24

Bůh Nejvyšší (25)

Je třeba vidět podstatu věci.

Nejde vůbec o to, jestli ten nebo onen symbol je "nacistický".

Máme tu určité zákony resp. paragrafy, které útočí na svobodu slova, vyznání a politické orientace, zaručené Listinou základních práv a svobod, která je součástí ústavního pořádku ČR. To je největší problém.

Dále, když už tu tyto zákony máme, nedodržují se a zcela záměrně se jimi perzekuují jen některé myšlenky (např. nacismus, rasismus), zatímco jiné (např. komunismus, radikální islamismus) jsou blahosklonně přehlíženy a tolerovány.

0/0
7.1.2010 20:07

Cyberpunx

Re: Je třeba vidět podstatu věci.

Pokud si myslíte, že některé zákony nebo jejich části porušují Listinu základních práv a svobod, kontaktujte svého poslance, ať pošle stížnost k Ústavnímu soudu. Myslím si, že pokud by v legislativě ČR skutečně také zákonné normy existovaly, už by je zmiňovaný Ústavní soud zrušil. A to, že je u nás propagace neonacismu trestná (narozdíl třeba od USA) pouze kvituji...

0/0
7.1.2010 22:32

Bůh Nejvyšší (25)

Ano, myslím. Ovšem právní problematika

a hlavně její dnešní výklad je složitý a moc svobodě slova nenahrává. A explicitně některé myšlenky diskriminuje. Poslanec nebo senátor s tím v našem dnešním prostředí a rozložení sil nic nenadělá, i kdyby snad chtěl.

Aby bylo jasno - nejsem žádný nácek. Ale komunismus či socialismus jako jeho první stupeň považuji, na základě historických zkušeností a souvislostí, za stejně nebezpečné.

0/0
8.1.2010 2:08

Cyberpunx

Re: Ano, myslím. Ovšem právní problematika

Rozumím a souhlasím. Jakákoli radikální ideologie (nacismus, komunismus, islamismus atd.), která svými principy porušuje demokratické principy, je nebezpečná. V tom se naprosto shodneme. R^

0/0
8.1.2010 12:55

truepapas123

MUHEHE

R^R^R^;-D;-D;-D;-D K+

0/0
7.1.2010 18:58

Alena Jorová

symbol

"Emblémem a tradiční ochrannou známkou skupiny Raiffeisen je zvláštní architektonický prvek: dvě zkřížené koňské hlavy (tzv. Giebelkreuz). Giebelkreuz, který již po staletí zdobí štíty mnoha budov v Evropě, je symbolem ochrany rodin shromážděných pod společnou střechou před zlem a životním ohrožením."

Toto je výňatek z textu o historii Raiffeisen Group ze stránek www.rb.cz.

0/0
7.1.2010 15:47

Cyberpunx

Re: symbol

Já vím, co ten symbol představuje, ale vysvětlujte to lidem typu pana Gazdíka...

0/0
7.1.2010 18:24

@Teo

Well,

vidím to s "přidanou hodnotou" [>-] asi takhle: http://ateo.cz/i/5136/ ...

0/0
6.1.2010 13:10

VentreSaintGrisXX

Re: Well,

Pěkné, ale bacha na URNU za dveřma...:-)

0/0
6.1.2010 14:08

brej den, pánové

A co teprve

znak Allianz a jejich orlice ;-D

0/0
6.1.2010 8:55

BingoXX

máte pravdu,

že Gazdík je magor první třídy. Jen mám obavu, že vámi zjištěný symbol není ani trochu závadný. Jednotka Wehrmachtu a její symbol nemá s nacismem nic společného a většina těchto symbolů přežívá v Bundeswehru dodnes. Vadí pouze symboly jednotek SS, ozbrojené to pěsti NSDAP.:-)

0/0
5.1.2010 17:17

jfb

Re: máte pravdu,

No ale ono je to složitější i u SS. Většina divizí SS byla na pomezí mezi pěstí NSDAP a normálními bojovými jednotkami, některé jednotky SS se žádných válečných zločinů nedopustila, jiné byly vyloženě likvidační, naopak i některé jednotky wermachtu se do zločinů zapojila. Ale i tak např. ta protěž nebyla odznakem jednotek SS, ale měli ji horské jednotky SS. To bychom museli i zakázat např. červený kříž, určitě nějací zdravotníci SS existovali a nosili jej na rukávech. Nebo padáky výsadkářů apod.

0/0
5.1.2010 17:24

Cyberpunx

Re: máte pravdu,

Celý článek i můj objev "nacistického" symbolu byl psán jako nadsázka, abych poukázal na absurditu zjednodušeného myšlení pana Gazdíka a jemu podobných. Vím, že na znacích běžných divizí Wehrmachtu není žádná nacistická symbolika. tyto znaky obvykle vycházely z vojenských nebo lidových tradic jednotlivých spolkových zemí, kde měla konkrétní divize domovskou posádku. Jinak ale s Vámi nemohu souhlasit, že většina těchto tradic dodnes přežívá v Bundeswehru. Jediné jednotky, které své tradice navazují na jednotky Wehrmachtu jsou výsadkáři (Fallschirmjaeger), horští myslivci (Gebirgsjaeger) a tankisté (Panzertruppen). Ostatní jednotky začaly po vzniku Bundeswehru "s čistým štítem".

0/0
5.1.2010 22:33

oskie98

Logo ?

Takze rikate, ze az budou mit priste nasi vojaci na zahranicni misi na cepici toto logo, tak to mame brat tak, ze se zdobi "tradicni ozdobou nemecke chalupy", a nikoliv znakem divize wehrmachtu? Moc dobre ;-D

0/0
5.1.2010 15:02

Cyberpunx

Re: Logo ?

To že říkám? A mohl byste mě citovat, kde konkrétně jsem toto řekl či napsal? Laskavě mi nepodsouvejte věci, které jsem nikdy nemohl vypustit ze svých úst.

0/0
5.1.2010 15:09

DanielPuschman

Re: Logo ?

Zavolejte si do

Raiffeisenbank, tam vám vysvětlí, jak to logo máte brát.

0/0
5.1.2010 15:38

jfb

Re: Logo ?

no spíš to bude tak, že tu výpravu bude sponzorovat Reifeissen :-)

0/0
5.1.2010 17:20

Qíteček - nikoli alpský

Karma.

0/0
5.1.2010 12:11

JUDr Koloťuk Investor

Vyborne napsano

pod vlivem paranoidnich silencu jako je soudruh lampasak lidove demokraticke armady CSSR Gazdik by se clovek za chvili musel bat i utrit si rit papirem, protoze to SSaci delali taky...

0/0
5.1.2010 11:03

DanielPuschman

karma

Zajímalo by mě, jestli pan Gazdík poukáže na tu strašlivou a znepokojující skutečnost, že můžete hrát za wehrmacht či luftwaffe v početných počítačových hrách, a můžete si stavět plastikové modýlky německé válečné techniky.

0/0
5.1.2010 11:03

Cyberpunx

Re: karma

Ano, u knihovny, kde mám vojenskou a historickou literaturu mám pro případ šťáry připravený pohotovostní kanystr s benzínem, abych mohl zničit důkazy. A veškeré počítačové hry s "druhoválečnou" tématikou ve které se vyskytují vojáci Wehrmachtu (Brothers in Arms, Steel Panthers WAW, Call of Duty atd.) jsem radši hodil do popelnice. Co kdyby, že?

0/0
5.1.2010 14:15

oskie98

Re: karma

Nejde o to, cim se doma bavite, ale o to, jake strany/skupiny jste clenem a jakych akci se ucastnite. Takze jestli mate ve zvyku na ruznych akcich hajlovat atd, tak se vam ten kanystr opravdu muze hodit.

0/0
5.1.2010 15:06

Cyberpunx

Re: karma

Ááááá, další neohrožený lovec nacistů-amatér. Nebo jen amatér? A víte, pokud jste to nepochopil, s tím kanystrem to byla pouze ironie.

0/0
5.1.2010 15:12

Cyberpunx

Re: karma

Jste trošku mimo. Přečtěte si i jiné moje články, konkrétně tento: http://rovensky.blog.idnes.cz/c/91726/Nacku-koho-to-vlastne-uctivas.html

0/0
5.1.2010 15:17

DanielPuschman

Re: karma

"Nejde o to, cim se doma bavite, ale o to, jake strany/skupiny jste clenem a jakych akci se ucastnite."

Jo, to jsou přesně, ale naprosto moje slova. A zajímalo tohle někoho v případě těch dvou vojáků přes které se kdosi rozhodl sejmout jejich velitele, nebo v případě těch skautů s protěží, ti taky hajlovali nebo co dělali?

Nebo jen stačilo začít ječet a všichni srazili paty a dav dostal k upálení svoje čarodějnice, pardon, protistátní živly co už snad ani nejsou soudruzi?

A cože se hrdinný lovec nacistických symbolů Gazdík nepřizná k tomu, že je to vlastně kovaný soudruh se zasloužilou minulostí? Pak by bylo snazší pochopit, proč se zajímá o skautský protěže, ale srp a kladivo na metru Anděl mu nevadí, a to nemluvíme o bolševicích v parlamentu.

0/0
5.1.2010 15:37

Bucharovic

Re: karma

Čau Dane. Jo, s tím srpem a kladivem na Andělu máš pravdu - denně chodím okolo a říkám si, proč ty skameněliny ještě nikdo nesundal... V.Kroupa

0/0
5.1.2010 15:45

DanielPuschman

Re: karma

Nejen že nesundal - dokonce je někdo i poté, co je jistý antikomunista polil červenou barvou, pečlivě očistil. Ale tohle by mi tak strašně moc nevadilo jako ty bolševici v parlamentu a ve funkcích (bez ohledu na stranickou příslušnost) a neomarxisti ve funkcích v EU.

0/0
5.1.2010 15:54

Cyberpunx

Re: karma

Holt má Gazdík stále propagandistické metody totalitního režimu stále v malíčku. Kdysi mi jeden kolega vyprávěl, jak byl (před rokem 1989) na vojenském cvičení v Boleticích na Šumavě. Tehdy tam přijel i pan Gazdík (toho času redaktor časopisu Obrana lidu), udělal pár reportáží a nasledně vydal článek s názvem "20. tankový pluk cvičí a zlověstné čáry AWACSu jsou na obzoru." ;-D

0/0
5.1.2010 15:45

Bucharovic

Re: karma

Vzhledem k tomu, že jsem v Boleticích na divizáku strávil asi 16 dní, tak jsem si jistej, že ty letadla s plackou musely padat z nebe sami. Piloti museli chcípnout smíchy, když nás tam viděli... Přečti si tohle - a to je pravda pravdoucí!!!

http://vladimirkroupa.blog.idnes.cz/c/63810/Jak-jsme-porazili-imperialisty-prstem-na-mape.html

Čau V.Kroupa

0/0
5.1.2010 15:51

DanielPuschman

Re: karma

Já mám intenzivní pocit, že by si pan teda pardon soudruh Gazdík zasloužil stránku ve Wikipedii s kompletní bibliografií a životopisem, když už to iDnes nemá udělané důsledně.

0/0
5.1.2010 15:56

DanielPuschman

Re: karma

Teď jsem si s hrůzou uvědomil, že používám střelivo 9 Luger, které je německého původu a bylo používáno i v pistolích Walther P38 a Parabellum, a dvojnásobná hrůza mě polila při pomyšlení, že by se ten kanystr s beznínem nedal použít, protože by pomohl až příliš definitivně.

0/0
5.1.2010 15:59

Bucharovic

Re: karma

A sakra a já mám Walthera ppk. Jsem taky na indexu...;-) V.K.

0/0
5.1.2010 16:36

Cyberpunx

Re: karma

Jak by řekl Dave Lister z Červeného trpaslíka: Ty jsi známy kryptofašista! ;-)

0/0
5.1.2010 16:54

Bucharovic

Re: karma

;-D;-D;-D

0/0
5.1.2010 19:46





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.