Dušan Rovenský

Kdo je víc? Věřící ateista nebo nevěřící katolík?

13. 10. 2009 7:45:00
Ne, nebojte se! Tento článek není protinábožensky zaměřený. Spousta mých kamarádů a známých jsou věřící. Tento článek je o lidské morálce a o tom, jak řada věřících pokrytecky tvrdí, že věří v Boha, a přitom tak nekonají. Svoji víru totiž mají jen jako zástěrku svých morálních prohřešků.
Musi byt clovek katolik, aby se dostal do Raje?
Musi byt clovek katolik, aby se dostal do Raje?

Služebně jsem kdysi strávil několik měsíců v zahraničí. Mimo jiných cizinců tam se mnou pobývali i čtyři Poláci. Všichni bigotní katolíci a zároveň největší šmelináři a děvkaři, jaké jsem kdy v životě potkal. Každý pátek a sobotu jeli na diskotéku, kde balili holky - "o které byste si neopřeli ani kolo" - a následně, ožralí pod obraz, si je odtáhli domů. No co, řeknete si. Jenže každý z těchto pravověrných katolíků měl doma v Polsku manželku a děti. A pokaždé, když jsem se s nimi dal do řeči, tak mi vykládali, jak se těší na své ženy a děti a to, jak se každou neděli spolu chodí modlit do kostela. Když jsem jim suše oznámil, že já jsem ateista, tak mi jeden řekl, že mě pán Bůh potrestá...

O pár let později jsem se zeptal svého kamaráda - katolického faráře - jak to bude s tím Božím trestem v Soudný den. Kdo je před Bohem lepším člověkem? Zda já, nevěřící ateista, který platí daně, nekrade, nechlastá a nepodvádí svoji manželku nebo věřící, který okrádá koho se dá a kvůli koruně by si nechal vrtat koleno? Věřící, který chlastá jako duha a každý víkend podvádí svoji manželku, které před Bohem přísahal věrnost? Odpověď jsem nedostal...

A teď jsme tu měli pro změnu ožralé polské "milovníky" fotbalu. Nejobávanější lůzu sportovní Evropy, která kam přijede tam udělá bordel a v neděli se zřejmě půjde pomodlit do kostela za odpuštění svých hříchů. Otče náš, jenž jsi na nebesích, posvěť se jméno tvé... Amen! A hurá znovu žít a chovat se jako hovádko Boží!

Ne, neházím věřící do jednoho pytle, ale pokud je toto vzorek populace ze země, kde je více než 88% občanů praktikujících katolíků - tak díky Bohu za staré dobré ateistické Čechy!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

P.S. Jen doufám, že se moji kamarádi katolíci neurazí a neproklejou mě za toto rouhačství! Snad pro mé vykoupení postačí to, že se snažím být dobrým člověkem...

Autor: Dušan Rovenský | karma: 32.85 | přečteno: 4601 ×
Poslední články autora