Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Alexus

To JArinka

Kdo ?? Napr. Ukrajinci ci SLovaci....dale dalesi nezamesntani...keri o praci stoji...

A jeste bych dodal, ze My PRavicaci Delame na vas (na vase socialni davky)....ne vy na nas....Trosku si nastudujte ekonomiku..jak pujdete pro letenku....A sup sup....at mame od takovych co nejdriv klid :)

0/0
11.5.2010 0:46

misaviki

Z Hostivic nemusíte za vším do Prahy

Taky žiji v Hostivicích a musím nesouhlasit s tím, že za vším musíte do Prahy. V Hostivicích máme my osobně dětskou doktorku, já svoji ženskou, zubaře, nějaká ta hospůdka včetně pizerie se také najde, číňani s restaurací i obchody, kadeřnice, solárka, dva supermarkety (i když raději preferuji jiné, dá se tam nakoupit téměř vše k denní potřebě). Takže kdo hledá najde. Je to vesnice, takže nemůžeme očekávat noční život a kluby, ale vše pro život tu je. Žiji zde 5 let a opravdu zde žiji, nepřespávám. Do Prahy jezdím už jen na větší nákupy na Zličín a na hadry, mám tu i práci. Školka byla rozšířená před cca 5 lety, bohužel málo. I tehdy bylo hodně řečí, že se utrácí za děti "přivandrovalců" žijících v satelitu (bohužel). Mám stejně starého syna, takže se mě to také dotýká.Ale pracuji od synových 18 měsíců, a od té doby je v soukromém hlídání v Hostivicích a sem už prostě zvyklá, že každý měsíc platím víc než za školku (ale pořád asi o polovinu míň než v soukromém zařízení v Praze :-)

0/0
30.4.2010 10:11

bomben.auf.jerusalem

Re: Z Hostivic nemusíte za vším do Prahy

Ta Hostivice, ne ty Hostivice;-)

0/0
30.4.2010 10:32

Cyberpunx

Re: Z Hostivic nemusíte za vším do Prahy

Máte pravdu v tom, že původní historický název jsou "ta Hostivice", ale dnes už se běžněji používá "ty Hostivice". Pokud vím, tak obě možnosti jsou správné.

0/0
30.4.2010 11:12

graefenberg

Re: Z Hostivic nemusíte za vším do Prahy

Když někdo něco nezná, tak řekne - obojí je možné. Nemáš pravdu - je to prostě ta Hostivice !

0/0
3.5.2010 16:43

Cyberpunx

Re: Z Hostivic nemusíte za vším do Prahy

Vážený pane, co je to za dedukci "Když někdo něco nezná, řekne obojí je

možné"? Vy si myslíte, že je vždy možná pouze jedna varianta?

Pravděpodobně "něco neznáte" Vy, proto si přečtěte následující řádky: Místní jména končící na -ice jsou nejčastějším typem našich místních jmen. Většina z nich je odvozena od jmen obyvatelských např. Lobkovice, Janovice, Heřmanice apod. , menší počet je odvozen od pojmenování vlastností místa, např. Kamenice, Jilemnice, Skalice aj. Ta první jsou pomnožná, ta druhá naopak bývají čísla jednotného, ale toto rozdělení neplatí absolutně a vonkrétních případech můžeme váhat. Máme např. Dubici, Doubici, Dubnici, Doubravici, ale pomnožné do Prčic i do Prčice, do Hostivic i do Hostivice. (Ústav pro jazyk český ČAV - www.ujc.cas.cz/poradna/odpo.html#ice ). Není to "prostě ta Hostivice", jak se snažíte, tvrdohlavě a bez znalosti věci, tvrdit.

0/0
3.5.2010 20:31

Cyberpunx

Re: Z Hostivic nemusíte za vším do Prahy

Problém nevidím ani tak v tom, že je málo míst ve školce. To jsem ve svém článku uvedl pouze pro dokreslení situace. Problém vidím v tom, že Hostivice má mnoho daleko závažnějších a aktuálnějších problémů, než stavbu fontány na náměstí. Na jedné straně má Hostivice zaplatit soukromé firmě pokutu cca 8 miliónů Kč a na druhé si zastupitelé budují pomníky. Každopádně, podle údajů z 1.1.2010 má Hostivice 7353 obyvatel. Předpokládá se že několik dalších tisíc (možná až 7000) lidí zde žije, aniž by zde měli přihlášené trvalé bydliště. Takže počtem obyvatel to zase taková vesnice není. Jenže infrastruktura je na takový počet obyvatel SILNĚ poddimenzovaná. To je prostě fakt a problémy se školkou a základními školami jsou toho důkazem.

0/0
1.5.2010 21:16

Veska se vrátil. Smůla, že?:-D

Levíčáci jste trapní

I kdyby Váš menší Fuhrer udělal chybu a prodal Pražský Hrad za 3 Kč, tak ho ještě budete obhajovat. A mimochodem už rozdal Rath celý svůj jeden plat, co pobírá charitě?

0/0
30.4.2010 8:59

čarovná rybí kostička

Odhlédnu-li

od obsahu článku, s nímž mimochodem souhlasím, tak fontána na návsi se starým statečkem v pozadí je opravdu bomba. Teď to ještě chce zařídit korzo, najlépe s rozpisy promenádních služeb, aby byl artefakt náležitě využit.

0/0
30.4.2010 8:15

Mold

Mateřské školky

Za nedostatek mateřských školek mohou dva faktory - bylo období, kdy se rodilo málo dětí. A bylo rovněž období, kdy nám vládli ODSáci, nebo kdy ODSáci ovládali různá obecní zastupitelství. Asi si už nepamatujete jedno z ODSáckých pravidel - mateřské školky jsou zbytečné, je to socialistický přežitek. O děti by se měly starat matky a ne stát, potažmo obec. A nebo, ať si to zaplatí. A tak na mnohých místech byly školky zrušeny. Za to můžete být vděční modrým ptákům. Stalo se to tak i v naší obci, kdy pravicoví úderníci prostory školek zprivatizovali a ty se změnily v hospody.

0/0
30.4.2010 8:00

petrik1960

Re: Mateřské školky

A k čemu hodně školek když bylo málo dětí?? O zrušení školek rozhodovala místní zastupitelstva. Další nostalgický komunista.

0/0
30.4.2010 8:52

Cyberpunx

Re: Mateřské školky

V Hostivici se školka nezrušila. Já kritizujji to, že místo toho, aby se řešilo, jak ji rozšířit (alespoň dočasně), tak naši komunální politici, včetně ČSSD, která tvrdí, jak ji záleží na rodinách s dětmi, řeší fontánu na náměstí. Toť vše.

0/0
30.4.2010 8:57

Mold

Re: Mateřské školky

Proto nemají pravičáci právo brečet, že je školek málo. Nechť si zaplatí domácí hlídání.

0/0
30.4.2010 9:36

petrik1960

Re: Mateřské školky

a levičáci ano???

0/0
30.4.2010 9:42

misaviki

Re: Mateřské školky

Za vlády ODS (či jakési koalice) v Hostivicích byla školka už jednou rozšířená, jen tak pro info....

0/0
30.4.2010 10:13

jarinka

Pravicová politika.

Pan Ráth rozhoduje ve vaší obci? Pokud ano, tak určitě ne sám. Máte tam snad svoje zastupitelstvo. Pokud v něm ale převažují pravičáci, pak se nedivte. U nich mají stavby jako golfová hřiště a podobné radovánky pro zbohatlíky přednost před nějakými školkami.

V minulém režimu měla obec, stejně velká jako vaše, mateřských školek několik. Komunisté to měli vymakané. Vše naplánované, i potřebu školek.

Ale nezoufejte, jsou na tom lidé hůře než vaše žena. Může se aspoň zatím naplno věnovat dítěti. V krajích s nezaměstnaností ke dvaceti procentům zůstávají bez práce i bezdětné.

0/0
30.4.2010 7:53

petrik1960

Re: Pravicová politika.

tak alou do Venezuely, a věřte tomu, že stačí si koupit letenku a letětt. Mně se nelíbil váš opěvovaný komunismu, ale musel jsem tu být. Ikdyž dráty na hranicích vlastně byly proto aby sem neproudily davy kapitalismem zhnusených Němců.Nezůstávejte tady vt ěch širých golfových hřištích jděte mezi své svobodné proletáře.

0/0
30.4.2010 8:50

jarinka

Re: Pravicová politika.

A kdo na takové, jako jste vy, bude dělat, když je všechny pošlete pryč?  

0/0
30.4.2010 9:47

Alexus

Re: Pravicová politika.

0/0
11.5.2010 0:44

misaviki

Re: Pravicová politika.

Ano, pan Ráth bohužel prostřednictvím "svého" zastupitelstva, které mu jde okatě na ruku, v Hostivicích rozhoduje, mimochodem je také člen zastupitelstva. Po jeho zvolení hejtmanem bylo zvláštním způsobem svrženo vedení ODS, v čele s velmi dobrou starostkou (vím i od starousedlíků, kteří ji znají). Za "pravicové vlády" na zdejší radnici byla školka už jednou rozšířená, za kvikotu "levičáků", že se buduje pro přivandrovalce a obyvatele satelitu (podle jejich logiky obyvatelé drahých domů asi nemají nárok na školku nebo co). Dodnes v Hostivickém měsíčníku máte na přístavbu školky narážky, hlavně od nějakého prdlého komunisty, skoro v každém čísle.

0/0
30.4.2010 10:18

snaduzdost

Dušan Rovenský,

celej táta a máma dohromady.

Dušan Rovenský a David Rath ? Znáte to: Jeden za osmnáct a druhej bez dvou za dvacet.

0/0
30.4.2010 7:50

rezjir

Re: Dušan Rovenský,

Ale pan Rovenský se od tohoto příbuzenského poměru s oním soudruhem novinářem rozhodně distancoval. Na můj dotaz ho rozhodně popřel.

0/0
30.4.2010 7:57

kelab

fontána?

Mariánské lázně mají toho čůrajícího chlapečka, tak proč by v Hostivicích nemohli mít vychcaného rathečka?

0/0
30.4.2010 7:49

varix

Ta kašna je nějak nedomyšlená.Stříkající strom?

Ale doufám, že se to ještě změní. Centrem kašny by přece měl být stříkající doktor mediciny, který se nehynoucím způsobem zasadil o rozvoj Hostivice a celého středočeského karje!

0/0
30.4.2010 7:39

rezjir

Pokud je fontána

zřizována ze soukromých peněz, nelze nic namítat. Ostatně i na tu školu a školku jste mohl zorganizovat sbírku.

0/0
30.4.2010 7:39

ozzy79

Re: Pokud je fontána

Výborně, v tom případě doufám, že stejně se ČSSD zachová i v otázce 13tých důchodů. Tedy že zorganizuje sbírku.

0/0
30.4.2010 7:42

rezjir

Re: Pokud je fontána

A že jste nebyl proti, když Klaus věnoval ze státního rozpočtu snad každému občanu republiky 300 korun měsíčně.

0/0
30.4.2010 7:59

ozzy79

Re: Pokud je fontána

pokud vím, tak diskuze byla o něčem jiném, takže chcete-li v ní pokračovat, neodskakujte od tématu :-) Mimochodem jak víte, proti čemu jsem byl a proti čemu ne?

0/0
30.4.2010 8:04

debater

Re: Pokud je fontána

v blogu bylo zmíněno, že ta stavba samotná není až ten největší problém. Osudem těchto staveb je, že bývají jako danajský dar převáděny do majetku obce a ty jsou pak zatěžovány výdaji na jejich údržbu, nehledě na to, že nepřinášejí nic ve smyslu, rovněž v blogu zmíněných, zoufale chybějících služeb.

0/0
30.4.2010 7:47

rezjir

Re: Pokud je fontána

Ale s tím snad musí souhlasit samotní zastupitelé, a co vám brání zorganizovat o tom předem místní referendum, které to vyloučí. Nebo i o samotné kašně.

0/0
30.4.2010 7:55

akki

Re: Pokud je fontána

Toho Ratha už neobhájíte. Vzdejte to. ;-D

0/0
30.4.2010 8:04

Městečko strašení

Re: Pokud je fontána

Ani ho obhajovat nikdo nebude. Prostě volby projedete, pravičáci a bude to tak, jak si to přejí obyčejní lidé.

0/0
3.5.2010 20:44

Alexus

Re: Pokud je fontána

Temi obycejnymi lidmi, myslite nemyslici Tupe ovce...kere se jen potrebuji nechat vest ??? Kere veri,ze bude prace , kdyz EU dela vse proto,aby bylo hur ?? Keri vidi max. tak na spicku vlastniho nosu ?

0/0
11.5.2010 0:47



Jak šel čas s blogy iDNES.cz?



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.