Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tuubeen

Co byste nechtěl? Integrovali se!

Při soutěži rádia Kiss Jižní Čechy  v Českých Budějovicích musela záchranná služba ošetřit čtyřiadvacet zraněných lidí. Mezi poraněnými byly i děti. Desetiletou dívku odvezli záchranáři ve vážném stavu do nemocnice.

Lidé se zranili v davu poté, co soukromé rádio vyhlásilo na náměstí Přemysla Otakara II. v Českých Budějovicích akci s názvem Vysypeme přímo mezi vás 100 tisíc korun. Účastníci úterní akce se kvůli poukázkám, za něž rovnou na místě získali peníze, málem ušlapali. Podle primátora Juraje Thomy nedošlo k pochybení ze strany městské policie, ta měla pouze zajišťovat uzavření náměstí. Primátor navíc pochválil šest policistů, kteří se aktivně zapojili do záchranné akce.

http://www.tyden.cz/rubriky/media/budejovicke-radio-rozdavalo-penize-24-lidi-se-zranilo_113885.html

0/0
28.11.2009 17:36

vit.kucik

Jako agitka je to dobré...

... a karma odráží, že jede na špici momentální vlny masové nálady. Přistěhovalci nejsou populární. Nicméně (ač mně diskutéři zlynčují) musím vyjádřit své přesvědčení, že imigrace časem přestane být pro Evropu problémem. Problémy i nyní dělá naprostá menšina z nich a imigrační proud bude v následujících desetiletích slábnout. Z dlouhodobého ekonomického hlediska budou imigranti přínosem. Mohl bych dlouho diskutovat o technických a statistických detailech svých tvrzení, ale nejspíše nenajdu odpovídající partnery, převládající diskuse se nese spíše v iracionální kulturně-politické rovině "oni nám berou identu", "oni ohrožují naši kulturu", apod.

Vím, že mnohem více "sexy" vypadají apokalyptické předpovědi zániku staré dobré Evropy než tvrzení, že se "nic tak zvláštního zase nestane". Přesto si zkuste Evropu představit za 30 let všední a obyčejnou, skoro jako dnes. Je ta představa opravdu tak drsnou sci-fi... ?

0/0
20.11.2009 22:31

Cyberpunx

Re: Jako agitka je to dobré...

Ano, skutečně si myslím, že jde z Vaší strany o drsnou sci-fi. Imigrace z bývalých afrických kolonií probíhá do Francie již od cca od 60. let 20. století. Takže nejde o nějaký nový trend. Co je však nové, je počet imigrantů, který se začíná ve Francii dostávat nad jakousi pomyslnou "kritickou hodnotu". Již nejsou rozpuštěni ve většinové, původní francouzké společnosti, ale tvoří vlastní homogenní paralelní společnost. A začínají se chovat stále nevybíravěji vůči původní společnosti - žádna asymilace, žádna integrace se nekonala, nekoná a konat nebude.

Každopádně se musím pousmát nad Vaši arogancí, když tvrdíte, že "nenajdete odpovídající partnery" pro diskuzi. 8-o Kolik let jste, vážený "odborníku, kterému se nikdo nevyrovná", strávil v afrických či blízkovýchodních zemích? Spíš nemáte žádné odpovídající argumenty pro Vaše tvrzení...

0/0
21.11.2009 19:10

vit.kucik

Re: Jako agitka je to dobré...

Zbytečně se popuzujete, pane Rovenský. Necítím se arogantní, partnerem pro diskusi myslím třeba právě Vás (když už vstupuji pod Vaše články), těžko však anonymy v diskusích, kteří spíše jen vykřikují nějaká propagandistická hesla o imigraci, než aby šel z jejich slov  vyčíst nějaký konzistentnější pohled... A k diskusi se cítím oprávněn i přesto, že jsem v Africe strávil přesně 0 roků... Např. J. Simon také strávil celý život v universitním Campu, přesto dokázal velmi přesně popsat a předpovědět společenské trendy, lépe, než mnozí, kteří permanentně pendlovali po světě. Finta spočívá v přístupu k objektivním informacím a schopnosti z nich udělat odpovídající závěry. Nikomu nechci ubírat jeho cestovatelské zkušenosti, ale zároveň bez schopnosti pozorovat a vyvozovat adekvátní závěry to samo o sobě mnoho neznamená. ... tolik jen k "technickým poznámkám", pokud se k nějaké diskusi vůbec dostaneme... :))

0/0
21.11.2009 21:56

Cyberpunx

Re: Jako agitka je to dobré...

Pardón, že jsem vyjel. Ale i tak bych do žádné diskuze nenapsal, že je pro mě těžké najít partnera k diskuzi. Najde se tu totiž spousta lidí se zajímavými názory (i když s nimi nemusím souhlasit), které mě mohou obohatit. Samozřejmě je tu i spousta lidí, kteří píší pouze "výkřiky do tmy" - na ty prostě stačí nereagovat a je to. Moje cestovatelské zkušenosti nejsou zase až tak velké (v dnešní době a při dnešních možnostech jsou v ČR tisíce lidí, kteří cestují do Afriky i Asie), ale pár zemí jsem navštívil. A tak jsem měl možnost sledovat, jak obyvatelé těchto zemí vnímají Evropu. Bohužel, většina z těch, co z nich odchází, jsou právě ti nevzdělaní "pasáčci koz", kteří mají o Evropě naprosto zkreslené představy a opravdu (kromě manuální síly) nemají pro evropský pracovní trh absolutně co nabídnout.

0/0
22.11.2009 14:04

Cyberpunx

Re: Jako agitka je to dobré...

Je velkou chybou, že je Evropa příjmá, přestože je jesné, že pro ně (s jejich vzděláním, zkušenostmi a schopnostmi) nebude mít uplatnění. Svojí stupidní přistěhovaleckou politikou tak tyto lidí vlastně sama uvrhává do neřešitelné situace - neseženou žádnou (nebo mizerně placenou) práci a vegetují na sociálních dávkách (jinak - v Africe a Asiii věc nevídaná a proto se jim tolik líbí). Jenže sociální systém zemí jako je např. Francie, Německo a Velká Británie nebyl nikdy dimenzován na podobný příliv přistěhovalců a proto se pomalu začíná hroutit. Daleko férovější přístup by byl říct: "Nepořebujeme Vás; nemáme pro Vás adekvátní uplatnění." než někomu dávat falešnou naději, že se tu bude mít "jako prase v žitě".

0/0
22.11.2009 14:13

vit.kucik

Re: Jako agitka je to dobré...

Jasně, rozumím Vašemu pohledu a má svou logiku. Znám ale i jiné pohledy, které stojí minimálně za zvážení, protože vycházejí z pozorování "tvrdých" statistických dat a které říkají, že migrace lidí z chudých zemí do bohatých má blízko bájnému ideálu západní politiky "udělat ze všech vítěze" - znamenají v cílových zemích růst produktivity, růst životní úrovně  a zmírňování sociálního břemene v podílu starých závislých osob. Existují studie, kolika % na růstu HDP imigranti (včetně těch nelegálních) přispívají, resp. o kolik % by se HDP propadl, kdyby byly proti imigraci zavedeny nějaké drastické restrikce. Kromě cílových zemí z toho mají prospěch pochopitelně i přistěhovalci (vyšší životní úroveń), i jejich původní země (posílají domů peníze a druhotně i nabyté know-how). Přistěhovalci podle ekonomických výzkumů kupodivu ani nijak nezvyšují nezaměstnanost v cílových zemích a to ani mezi nízkopříjmovými profesemi.

0/0
28.11.2009 17:07

Absolovent prestižního gymnazia

Re: Jako agitka je to dobré...

Kucíku imigrace neslábne ale naopak roste. Vaše věty o tom že bude postupně slábnout připomínají fráze burzovních analytiků, kteří vaří z vody jen aby uvařili něco co sedí jejich investiční pozici.

Že by se imigranti podíleli na růstu bohatství je nesmysl. Vytvážejí místa akorát tím že je potřeba se o ně starat. tj víc policajtů, víc sociálních pracovníků, víc kamer a ano taky víc potravin se sežere a z toho pak vyjede to větší HDP. Anglie je celé proimigrovaná, akorát mají pořád volná místa pro manuálně pracující. Čím to asi bude, že se tam nikomu z Afriky nechce dělat?

0/0
30.11.2009 23:01

vit.kucik

Re: Jako agitka je to dobré...

Podle studie, kterou jsem četl, přispěli v 90tých letech imigranti zhruba z třetiny k růstu HDP USA, u zemí západní Evropy to bylo o něco méně (mají také menší % imigrantů). K výrokům typu "nikomu z Afriky se tam nechce dělat" není opravdu co říci...

0/0
1.12.2009 0:05

vit.kucik

Re: Jako agitka je to dobré...

... Zbývá otázka, proč jsou tyto informace o pozitivních efektech imigrace neznámé, naopak mezi většinou veřejnosti je rozšířen opačný dojem - imigranti jako kulturní vetřelci, nepřátelé, vandalové, věci se dramaticky zhoršují, apod. Je to trochu jako s globálním oteplováním - povědomí mas živí media a media živí dramatické zprávy, které se dobře prodávají. Zpráva, že vše bude nudně všední se neprodá ani nerozšíří. S globálním oteplováním si každý vybaví stereotypní záběr na rozpadající se kru, kde led padá s hukotem do vody. Klimatologové říkají, že tento obraz je zcela irrelevantní (je to jako s padajícím listím, kry se každoročně hroutí a zase mrznou), přesto se záběr stal celosvětovou ikonou "blížící se klimatické katastrofy". Podobnou ikonou "přistěhovaleckého armagedonu" se staly snímky fr. imigrantů u hořícího auta. Jsou to snímky, budící strach a negativní vášně, o střízlivé realitě ale nemusí vypovídat. Ve Francii jsou miliony imigrantů, těch, kteří se účastnili na pouliční...

0/0
28.11.2009 17:26

vit.kucik

Re: Jako agitka je to dobré...

... revoltě před cca 2 lety (jejíž potlačení vyneslo Sarkozyho do presidentského úřadu) je v řádu tisíců. Navíc Francie je ohledně sociálního začlenění muslimských imigrantů asi nejproblematičtější zemí (následována Británií a Belgií). V ostatních zemích EU jsou další desetimiliony imigrantů (viz Itálie, kterou znám nejlépe), odkud dramatické zprávy v takové míře neslyšíme. Neříkám, že s nimi nejsou problémy, jsou, ale nejsou nijak katastrofální (resp. každá země má daleko vážnější interní problémy s vlastní populací). Media se v posledních letech napla na fotogenické jednotlivosti, vytvořila z nich úderné myšlenové zkratky a vyprojektovala dobře prodejnou "černou budoucnost". Jako sekundární efekt to přinese zvýšenou pozornost politiků i veřejnosti, takže se snad některé dílčí technické problémy přistěhovalectví vyřeší rychleji, než obvykle. To bude, myslím, jediný pozitivní efekt celého poprasku, dokud se pozornost medií i veřejnosti nesoustředí zase na jiný druh "temné budoucnosti".

0/0
28.11.2009 17:49

vit.kucik

Re: Jako agitka je to dobré...

... v diskusích mně často zesmněšňují, jako "naivního", jako "slepého k realitě a faktům", atd. Co však popisuje situaci s imigranty jako celek více - suchá statistika, studie, celkové ekonomické přehledy nebo prohlášení politiků a novinové zprávy o jednotlivých násilnostech?

Necítím k imigrantům žádné zvláštní sympatie ani antipatie. Sympatie naopak cítím k realitě a střízlivým faktům, které ji popisují. Vyváženě, z odstupu. Mohu se mýlit, to se mi stává také. K předpovědi, že imigrace znamená nějaký osudový problém pro Evropu, jsem ale skeptický. Stejně jako jsem byl skeptický v případě jiných alarmistických předpovědí. Ohledně konfliktu z důvodu "nedostatku ropy a jiných surovin", světového hladomoru, světového nedostatku pitné vody, zničení deštných pralesů, ozonové díry, počátačového Y2K a globálního oteplení se skepse vyplatila.

0/0
28.11.2009 18:16

Cyberpunx

Re: Jako agitka je to dobré...

Zajímavý názor a děkuji za něj. Opravdu mám radost z každého takového příspěvku, který mě nutí přemýšlet a dívat se na věci z jiného pohledu. V řadě věcí s Vámi naprosto souhlasím např. v tom, že řada světových problémů je úmyslně zveličována, aby na pom profitovaly určité zájmové skupiny (média, ekologové, farmaceutické firmy apod.). Jsou to obvykle skupiny, které nabízejí "jediné správné řešení" celého problému. Stejně tak i na problému (ať již uzníme, že je reálný či pouze fiktivní) imigrace do Evropy profituje politická krajní pravice. Jenže tento politický proud pouze vyplňuje nemohoucnost řady vlád se tomuto problému postavit čelem. Jaký program by např. nabídla taková Delnická strana v ČR nebýt Rómů a imigrantů? Odpověď je velice jednoduchá - vůbec žádný! Tyto strany (politická hnutí) si na tom založily celou svojí existenci. Každopádně s něcím z Vašich úvah nesouhlasím. Např. války o přírodní zdroje jsou dnes už realitou a probíhají (jen se o tom příliš nemluví).

0/0
30.11.2009 0:47

Absolovent prestižního gymnazia

Re: Jako agitka je to dobré...

To se ovšem pletete.Ten kdo profituje je levice, aneb nikdo vám nedá víc než já slíbím. Ve Španělsku si socialisté přes legalizaci imigrantů zajistili cca milion volebních hlasů. To má zcela zásadní vliv na narušení demokratické rovnováhy sil , která se buduje po staletí současně s růstem populace. Prostě spadli tam afričtí marťani a my díky nim budeme u vesla. GUTE NACHT.

0/0
30.11.2009 23:06

Cyberpunx

Re: Jako agitka je to dobré...

A ještě si dovolím jeden (z Vašeho pohledu možná kacířský) názor: Říkáte, že imigrantů jsou v celé Evropě miliony a těch problémových je naprostá menšina. Více, v roce 1933 mělo Německo 66 milionů obyvatel a z nich bylo  v té době nacistů pár desítek tisíc. No a vidíte, v konečném důsledku to nehrálo roli zda jich bylo pár milionů nebo pár desítek tisíc. Výsledek jejich snažení by byl, tak jako tak, stejný...

0/0
30.11.2009 0:54

Astern

Střet kultur

Dnes máme demokracii a to znamená, že každý má své práva. Má je cikán, černoch i muslim. Určité kultury ale spolu nejsou kompatibilné. U jejich střetu nastáva konflikt. Kdysi se konflikty řešili silou. Výpravy do Svaté země byli s mečem v ruce. Protože je dnes demokracie, tak se všechno řeší humánně. Bohužel je politicky nekorektní označit někoho za škodcu nebo příživníka tohoto státu a po něm tvrdě jít. Poklidným způsobem není možné převychovat někoho na našu kulturu. Policajní stát vytvořit nelze, to by nám pseudohumanisti nepovolili. Zabíjet se s ohledem na stav demokracie a humanity v naší společnosti taky nelze. Asi zůstane jedina možnost, že Evropané budou převálcováni jiným kulturami protože se sami nedokážou bránit jejich vlivu resp. svým demokratickým režimem si sami kopou jámu.

0/0
18.11.2009 15:56

DanielPuschman

Re: Střet kultur

Demokracie je naprosto v pořádku. problém jsou lidi, co dneska v Evropě vládnou, a zcela nedemokratický politicky korektní teror. Je to na nás, abychom demokracii správně používali, zajímali se o to, co námi volení zástupci ve fukncích dělají, a u voleb se pak podle toho chovali. Vyhánět totalitní islám jinou formou totality je nesmyslné.

0/0
19.11.2009 8:29

Cyberpunx

Re: Střet kultur

Přesně! R^

0/0
19.11.2009 17:39

Camino

Re: Střet kultur

R^

0/0
29.12.2009 10:13

Stará kára

Jen pro úplnost

Většina těch Afričanů jsou "rodilí Francouzi". Jejich předci pocházejí z francouzských kolonií.  Ta imigrační politika Francie není vůbec, ale vůbec nová. Má hodně přes sto let.

0/0
18.11.2009 12:45

kenzo

Re: Jen pro úplnost

To nic nemění na tom, že stará dobrá Francie je pryč. Tento Frančistán je zdegenerovaným mementem a arabsko-černošským smetištěm bez perspektivy.Arabsko-černošský Frančistán se (ne)kvalitou populací přibližuje k Africe a tato lůza to jen potvrzuje!

0/0
18.11.2009 13:12

erben3

.

Karma. A na článek si určitě vzpomenu u voleb :-)R^

0/0
18.11.2009 12:34

Pavel Skeptik

A už

po Vás multi-kulti socialisté jedou! Jak si můžete dovolit se nechtít nechat obohatit! Vy určitě budete XENOFOBNÍ, HETEROSEXUÁLNÍ BÍLÝ FAŠISTA! ;-D

0/0
18.11.2009 9:56

Cyberpunx

Re: A už

V debatách pod svými články jsem byl už nazván kde čím (komunistou, fašistou, rasistou, sadistou atd. atd.) takže těch přirovnání již kvapem ubývá. ;-D

0/0
18.11.2009 12:14

DanielPuschman

Re: A už

Co všechno si lidi nevymyslí, když chtějí nekoho pochválit za to, že je politicky nekorektní.:)

0/0
19.11.2009 8:30

DanielPuschman

AK47

Automatické zbraně už někteří mají, bohužel, jen je zatím nevytáhli.

http://puschman.blog.idnes.cz/c/85027/Zastrel-si-sveho-policajta-Kalachem.html

0/0
18.11.2009 9:44

Cyberpunx

Re: AK47

Aha. Díky! Normálně vaše články čtu, ale tohle mi uniklo.

0/0
18.11.2009 12:15

SID09

Re: AK47

Stačí sehnat pár dílů a i znehodnocený - volně prodejný samopal, se stává plně funkčním.

0/0
18.11.2009 12:20

DanielPuschman

Re: AK47

To jsou fámy - záleží na tom, jak byl znehodnocený. Z profesionálně znehodnocené zbraně nic neuděláte.

Spíš si myslím, že to, co mají muslimové ve Francii, jsou nelegální zbraně pořízené na černém trhu.

Ale o tu zbraň až tak nejde. Podstatnější je, že tyto nepokoje působí dojmem, jako by někdo současně testoval schopnost obranné reakce hostitelského státu, a nacvičoval na něco velkého. Paličské akce "rozzlobených mladíků" jsou totiž organizovány, jejich skupiny se koordinují, domlouvají mobily atd.

0/0
19.11.2009 8:27

v.moravan

Bohužel

Už i ty automaty mají. Lze to dohledat - myslím že to bylo ve čtvrti St. Denis v Paříži, kde zasypali hlídkující policisty palbou z automatu. Neštěstí je, že těmito entitami jsou už infiltrovány i státní složky včetně armády (cizineckou legii nevyjímaje) i policie. Když jsem byl v zimě 05/06 v Kosovu, vypukli zrovna nepokoje, když každý den shořelo přes tisíc aut a z pumpy byli postřeleni policisté. Dostali jsme rozkaz se přichystat na případný přesun do Metropole (domácí půda) k řešení situace. Po týden a půl na to se situace uklidnila a my zůstali na misi. Byl to pro mě důkaz toho, že vláda měla strach, že už vypukla občanská válka a byla ochotna udělat nevídané - nasadit na svém vlastním území FCL.

0/0
18.11.2009 8:18

v.moravan

Re: Bohužel

Omlouvám se za chyby nekontroloval jsem to po sobě.

0/0
18.11.2009 8:18

bullterrier.proti.eu

Re: Bohužel

Ale za to si mohou frantíci svou imigrační politikou sami. Vytváří mnohamilionovou armádu bez domova (tito arabáči se domů vrátit nemohou a zde jsou občany druhé, ale spíš třetí kategorie, cizáci které nikdo nechce), která jednoho dne dosáhne kritického množství a pochopí, že "vytoužených" práv dosáhne pouze tím, když zlikviduje hostitele. Osobně proti tomu nic nemám, je to vývoj, jen mi vadí, že tento problém chtějí frantíci oddálit na náž úkor díky solidaritě v imigrační politice EU po přijetí LS a naši eurokolaboranti s tím nadšeně pomáhají. Věřím ale, že k tomu nedojde, bůh ochraňuj naši přirozenou xenofobii a určitý nacionalismus.

0/0
18.11.2009 9:16

v.moravan

Re: Bohužel

Souhlasím, ale zároveň si uvědomuji, že je riziko při přechodu k hodnotám, které jste napsal, že se to zvrtne a zase půjdeme ke zdi. Toho bych se rád vyvaroval, ale je neoddiskutovatelné, že jistá hodnotová změna je nutná a neodvratná a čím později se provede, tím více (přímou úměrou) půjde obrat zase na druhou stranu politického mantinelu.

0/0
18.11.2009 9:26

P.D.F

Bohužel, díky Lisabonské smlouvě

to brzy u nás bude vypadat podobně. Alespoň podle toho, co jsem četl v médiích o údajné "nutnosti solidarity v imigrační politice" a prohlášením, že imigrace nemůže být probléme nárazníkových států, ale musí se týkat celé EU. Díky LS na nás mají teď bič a mohou nám sem vyvézt koho chtějí a v jakém počtu chtějí a my proti tomu nemůžeme nic dělat. 

0/0
18.11.2009 7:56

CART09

Re: Bohužel, díky Lisabonské smlouvě

přesně tak... Merkelová se Šerközym si většinově odhlasují, že se musí imigranti "rozprostřít" do všech zemí, a my nemáme díky LS žádný nástroj, jak tomu zabránit... jakkoliv Klause nemusím, tak v tomhle byl ten jeho truc aspoň náznakem jednání státníka...

0/0
18.11.2009 9:54

KCHO1

Nábožebství míru

R^Ctěl bych dodat, že tohle obohacení naší kultury se povětšinou uklání směrem k jistému místu v Saudské arábii;-)  http://www.thereligionofpeace.com/

0/0
18.11.2009 7:50

Jose_Merino

nekonečná karma.

Dávám článku tak hodinu, než bude přesunut do osobních. Jinak: oni si totiž soudruzi vždy potřebují najít něco, jak ostatní "vychovávat". Jednou komunismem, podruhé multikulturasismem, ale v podstatě pořád stejně. A prodejní "novináři" (i z iHnusu) jim to opět schvalují.

0/0
18.11.2009 7:39



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.