Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

PetulkaPeta

14. 10. 2009 15:58
Stejná zkušenost

Ahoj Dušane,

Vzhledem k tomu, že nejsi věřící, tak se nerouháš. Takže v poho. Podle mne se může rouhat pouze věřící.

Podobnou situaci jsem zažil s jedním důstojníkem ze Saudské Arábie, který to řešil jako Poláci ve Tvém příběhu. 

 

Seržant Peťa.;-)[>-]

0 0
možnosti

IoannesBaptist

13. 10. 2009 20:04
Tady je ta odpověď:

Ne každý, kdo mi říká 'Pane, Pane', vejde do království nebeského; ale ten, kdo činí vůli mého Otce v nebesích. (Mt 7,21)

0 0
možnosti

Cyberpunx

13. 10. 2009 22:34
Re: Tady je ta odpověď:

Díky za odpověď!

0 0
možnosti

Pavel Skeptik

13. 10. 2009 17:28
Vidíte,

a já vím o jedné bigotní katoličce co nás všechny naučila číst a psát. Jmenovala  se Marie Teresie, náhodou byla Habsburková!!Proto může dneska každý trotl psát co si myslí!

0 0
možnosti

Cyberpunx

13. 10. 2009 17:36
Re: Vidíte,

Hm. A jakou souvislost to má s článkem? A s pokrytectvím?

0 0
možnosti

assam

13. 10. 2009 16:33
Bravo

Popsal jste věc,která mě hněte již několik let.Pokrytectví je opravdu téměř ve všech náboženstvích(podobné pokrytectví mi popsal i kamarád,který byl několik let příslušníkem hnutí Haré Krishna).petr.assam

0 0
možnosti

Cyberpunx

13. 10. 2009 17:41
Re: Bravo

Zažil jsem pravověrné muslimy, kteří se při Ramadánu zavírali na

záchod, ke potají pili vodu. A když byli dotázani, zda to není proti

jejich víře tak s úsměvem odvětili: "Sem Alláh nevidí!"

0 0
možnosti

Cyberpunx

13. 10. 2009 12:56
vážení čtenáři

Vážení čtenáři, díky za reakce ať už jsou souhlasné či nikoli. Jak jsem ve svém kratičkém článku uvedl, tak mým úmyslem nebylo kohokoli hanit nebo urážet. Prostě jsem si vybral katoliky, ale lidé, kteří "káží vodu a pijou víno" jsou v každém náboženství. Co náboženství - v každé komunitě. Jak jsem napsal, mám dost věřících kamarádů - jak evangelíků, tak katolíků. Vážím si každého, kdo bere své přesvědčení a víru vážně (ne fanaticky a bigotně!!!) a dodržuje zásady, které dobrovolně přijal. Pokud tak nečiní, tak je to obyčejný pokrytec a o těch právě píšu. Jo, a s tím farářem (že mi neodpověděl) si nevymýšlím - opravdu to tak bylo...

0 0
možnosti

Taipan

13. 10. 2009 11:01
má troška do mlýna

Ale vážení diskutéři, mírněme své výpady. S panem Rovenským souhlasím na 90%, protože znám mnoho "rádobyvěřících" pro které se Pán Bůh hodí jen pro omluvu, v lepším případě, svého špatného svědomí, než jako celoživotní krédo a pomoc bližním svým. Sám o sobě tvrdím, že jsem věříčí, protože naše "křesťanská" západní společnost je založena na desateru. I přesto, že nechodím do kostela, vím co je správné a v mezích dobrých mravů. (Schválně nepíšu zákon, protože ten je v naší zemi na pováženou). Na druhou stranu tím, co církev předvádí (resp. nepředvádí), se nedivme, že za pár let nebude minaret jen jako atrakce ve Valticko-lednickém areálu.

A všem bigotním katolíkům samozřejmě neberu tu možnost, že po souloži s děvou povětrnou, otupen smrští kořalky, nemůže naložit svou milovanou rodinu do automobilu, způsobit dopravní nehodu (samozřejmě bez vlastní újmy), a po tom všem se vyzpovídat a lháti velebníčkovi, který ví, že odpuštění nás napraví a vlastně posílí na trnitou cestu životem.

Nashle

0 0
možnosti

snaduzdost

13. 10. 2009 9:36
Až autor uvede,

kolik procent těch polských  kriminálníků z nedávné Prahy se šlo v neděli do kostela pomodlit za odpošatění, pak text bude možno brát jaké významnou sociologickou studii. Jinak je to hnusný pomlouvačský pamflet,  jimž zneužívá  problémy své socialní skupiny /která si je ostatně sama utvořila/, aby pošpinil věčné dílo Dobra.    

0 0
možnosti

sfera

13. 10. 2009 9:00
To

S tím farářem to "cigáníte", aby jste dal své obžalobě korunu. Na tak triviální otázku musí umět odpovědět, to vám nevěřím.:-P

0 0
možnosti

Cyberpunx

13. 10. 2009 12:58
Re: To

No, nevymýším si. Opravdu to tak bylo. Ale pro jeho obhajobu musím uvést, že se tato konverzace neodehrávala v kostele (nebo na faře), ale v restauraci nad půllitrem chlazené dvanáctky. :-) Na jeho odpověď dodnes čekám...

0 0
možnosti

13. 10. 2009 8:57
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

wiki5.5

13. 10. 2009 8:54
nejsem katolik a diky komunismu

jsem maximalne agnostic. Ale pozorovat odpadiky, kteri jsou v jakekoliv skupine lidi mezi nami a kvuli tomu hodnotit prinos resp. neprinos... vite kolik uz bylo objeveno pedofilu u skautu? A meni to neco na uslechtile myslence skautismu.

Je to nikdy nekoncici proces vykynozovani plevele, ktery si drze roste i v tech nejuslechtilejsich zahradach... ale meli bychom vnimat co ta zahrada rika a co pro nas muze udelat, neb nic na svete neni pez poskvrny

0 0
možnosti

Cyberpunx

13. 10. 2009 13:03
Re: nejsem katolik a diky komunismu

Samozřejmě. Naprostý souhlas. Jen mám prostě občas takový dojem, že církve (ne jen katolická) nechtěji "odplevelovat svůj záhonek". Sice ví, že tam ten "plevel" je, ale proč se namáhat, že? Klasickým příkladem může být neřešení různých případů pedofilie mezi duchovními, kdy bylo naprosto prokazatelně dokázáno, že je kryli jejich představení. A v tom já vidím obrovské morální selhání - snažit se uchránit neposkvrněný obraz celku a krýt při tom takovéto lidské stvůry...

0 0
možnosti
  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7625x
Násilí, holá síla, vyřešilo v dějinách mnohem více než kterýkoli jiný faktor. Opačný názor je jenom toužebné očekávání v té nejhorší podobě. Národy, jež na tuto základní pravdu zapoměly, vždycky platily svými životy a svobodou. - Robert A. Heinlein (Hvězdná pěchota)


Autor publikuje v periodiku
ATM - Armády, technika, militaria


Mé vybrané odborné články můžete číst na Scribd a serveru On War / on Peace.