Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Cmk

Není ani černé, ani bílé

1) k MP neberou každého. Mám známého (nikoliv kamaráda) - podle mě frajírek, přesně odpovídající reklamně, který by se předváděl na motorce, laškoval s kolegyněma a já nevím co... Neprošel psychotestama

2) ono když stížností na strážníky dorazí několik desítek denně a leckdy jsou to opravdu profesionálně právníkem sepsané kličky drbanům, pak ty méně závažné věci (ano, neurvalé poslání do pr*ele patří stále mezi ty méně závažné) se řeší bohužel jaksi zametením pod koberec.

Pokud to bylo, jak Vladimír Kroupa napsal, je ten strážník opravdové hovdo a tahle věc je to, co by na to mělo doopravdy upozornit a faktem je, že dokud neudělá opravdový průser nebo více malých podobných průserů, asi ho nikdo nevykope.

Na druhou stranu - i MP má omezený rozpočet a nemá dostatek lidí úplně na všechno - tudíž i při řešení jakýchsi provinění se jde cestou priorit od největších průserů k nejmenším.

0/0
14.10.2009 12:54

yntelygent:-)

Ahoj Dušane,

do jisté míry s Tebou souhlasím, ale nelze to brát tak striktně. S MP spolupracuji poměrně často, setkávám se s nimi a komunikujeme. Ještě jsem se nesetkal s případem nějaké buzerace. Opravdu si myslím, že nejvíce nadávají ti, kdo přestupují zákon a jsou za to trestáni. Všude se najde hlupák, ať je to v ozbrojených, či neozbrojených složkách, ale přeci jen jsem přesvědčen, že u MP je většina lidí vcelku rozumná. A od mnoha z nich jsem slyšel dost stížností na Blažka a ten póvl okolo něj, páč jim jen působí problémy.

Nebudu hodnotit náborák, páč to mi nepřísluší. Pokud jde o mě osobně, pak nemám s MP problém. U nás na sídliště je katastrofální situace s parkováním a MP je natolik rozumná, že do 7.00 nechává špatně parkující na pokoji.Jedná pouze  v případě, kdy nemůže projet sanitka nebo soptíci.

Jako všude - je to kus od kusu.

0/0
1.10.2009 23:04

Cyberpunx

Re: Ahoj Dušane,

Ahoj Ivo! Rozhodně nepaušalizuji - v MP (jako v každé firmě nebo instituci) jsou lidé dobří i špatní, slušní i grázlové. Věřím, že těch dobrých a slušných je většina. Já jen upozorňuju na pochybnou "firemní kulturu", kterou se vedoucí funkcionáři MP řídí.

0/0
1.10.2009 23:37

Rafaelou

neviděl bych to až tak černě...

Nemám rád městskou policii,myslím,že její založení je jedna s hloupostí která se stala.Nic méně pokud už je nedá se šmahem odsuzovat.Stejně jako všude jinde najdou se i u nich pochybné existence ale na druhou stranu je tam docela dost lidí kteří svou práci dělají dobře a lidem pomáhají.Mají omezené pravomoce,na jednu stranu je to dobře,na druhou co pak mohou dělat.Starostové je nutí vybírat pokuty neb tím přispívají do obecního rozpočtu.Nemohou odmítnout proto,že by přišli o práci.Chybou je že hodně jezdí v autech místo aby obcházeli ulice a jiná místa.V současné době jsou natolik diskreditování různými aférami,že by bylo lepší je zrušit a místo toho věnovat ušetřené peníze na něco jiného nebo státní policii která by dělala jejich práci.Odsoudit je tak jak jste to provedl vy však není správné.

0/0
1.10.2009 13:50

Sekanice

kdyby jste se více informoval

Kdyby jste se více informoval a o tématiku více zajímal, tak by jste věděl, že zákonné pravomoce má policie v našem státě velmi malé a z toho plyne velmi mnoho problémů, typu, že každý lump si na ně vyskakuje a nemá před nimi respekt, protože moc dobře ví, že se mu nemůže nic moc stát.  Za to, že ty pravomoce policii ale chybí nemůžou ti, co tuto práci vykonávají a zrovna tak nechápu spojitost mezi reklamou a lidmi, kteří tuto práci vykonávají. Policisté stojí za houby, protože někdo zadal a vymyslel nablblou reklamu...? (Ani jsem jí neviděla, takže ani nevím, jestli je skutečně nablbá)

0/0
1.10.2009 12:14

Cyberpunx

Re: kdyby jste se více informoval

Ale já jsem poměrně dobře informovaný a tématiku se zajímám. ;-D A pravděpodobně více než Vy. Nemá smysl se stále dokola opakovat. O firemní kultuře a tom, jak to souvisí se stylem náborové kampaně jsem již psal v některém příspěvku níže.

0/0
1.10.2009 13:03

Tapeer

Re: kdyby jste se více informoval

Cože 8-o ??? Policie má v našem státě malé pravomoci??? Kde jste to vyčetla? Doporučuji prostudovat Zákon o Policii ČR, kde se dozvíte např. kolik má PČR k dispozici donucovacích prostředků a kde je uvedeno v jakých případech lze použít služební zbraň... To se učí mlaďasové na policejních školách jako první věc... Ono jde jen o to, aby to policista uměl použít, správně vyhodnotil situaci, kdy to má použít, a hlavně aby se to nebál použít... poté samozřejmě taky musí umět hlavně svoje jednání zdůvodnit, což pro "mazáka" není žádný problém, pro vykulence je to druhá maturita :-)... Ohledně pravomocí Městské policie doporučuji přečíst Novelu zákona o Obecní policiii... Policista si musí respekt zjednat, když to nedokáže, tak by měl vykonávat méně psychicky náročnou práci...!!!

0/0
1.10.2009 13:11

JoMe

...

autorovi unikla podstata reklamy a vůbec účel reklamy... takže když vidíte reklamu na nealkoholický nápoj, po kterém vám narostou křídla, tak má asi oslovit lidi co chtějí být ptáci že? Ne.. reklama má zaujmout a přitáhnout pozornost, je v ní používáná nadsázka apod. Promiňte, ale Váš příspěvěk i přes značnou karmu je mimo.

0/0
29.9.2009 19:10

pesimistka7

Re: ...

Myslím si, že to nelze srovnávat. Z náborového klipu mi opravdu není jasné jakou cílovou skupinu vlastně chtěli zadavatelé a autoři oslovit. Zejména pokud se jedná o práci spojenou se zodpovědností a určitými pravomocemi.  

0/0
30.9.2009 10:57

slosovatel

Re: ...

Pojem cilova skupina se da pouzit, pokud jde o potenicalni komzumenty inzerovaneho vyrobku. Tady jde o nabor, takze cilova skupina jsou.. nezamestnani? Lide chtejici lepsi praci? Co je na tom nejasneho? Jinak nevim, jak byste si predstavovala videoklip jako naborovou akci.. me se tenhle libi, nebot chapu, ze jde o nadsazku a svuj ucel splnil uz jen tim, ze jsem ho videl.

0/0
30.9.2009 15:04

pesimistka7

Re: ...

Možná jsem speciálně pro Vás měla dát v předchozím příspěvku termín "cílová skupina" do uvozovek. Každopádně sdílím názor autora článku, Váš názor Vám neberu, jen mám prostě jiný. Když se ptáte jak bych si klip představovala, tak rozhodně reálnější, (když jde o veřejné činitele s pravomocemi a zbraní) s důrazem na ono "pomáhat a chránit", když už to mají jako heslo, ale hlavně ať to nevypadá jako scéna s béčkové trilogie komedií "o poldech". Hezký den

0/0
1.10.2009 9:18

Cyberpunx

Re: ...

Autorovi podstata reklamy neunikla. Pokud chcete vědět, jak se dělá profesionální náborový klip s morálním poselstvím (a ne tahle pouťová parodie po vzoru špatných akčních hongkongských filmů z 80. let), tak se podívejte sem: http://www.youtube.com/watch?v=PpCqS81mOZU

A pokud srovnáváte reklamu na potraviny s náborovým klipem k ozbrojené složce, tak vůbec nevíte o čem mluvíte. Poselství a forma těchto reklam musí totiž být úplně jiné. Takže ne můj, ale Váš příspěvek je úplně mimo.

0/0
30.9.2009 11:48

slosovatel

Re: ...

Rekneme to takhle: Budto jsem natolik intelektualne na vysi, abych pochopil, ze jde ve videoklipu o nadsazku a ze se mi zde nabizi moznost prace (a pak jsem na takovou praci pripraven), nebo to nechapu, mam pocit, ze prace u mestske policie funguje presne tak, jak je to videt ve videoklipu (a pak tam nemam co pohledavat). :-)

0/0
30.9.2009 15:10

Cyberpunx

Re: ...

Už jsem to psal diskuzi níže, ale profesionální náborová kampaň k ozbojeným složkám se jako nadsázka nedělá. A pokud tak působí, tak je to špatně.

0/0
30.9.2009 20:43

sob1111

Re: ...

naprostý souhlas.

v praxi pak stačí porovnat, jaký je rozdíl mezi strážníky z klipu a těmi skutečnými. mám několik zkušeností s městskou či obecní policií, všechny negativní. asi nejzajímavější bylo mávání pistolí v kempu ve dvě ráno, přičemž dotyčný strážník byl opravdu machr, naštěstí po chvíli usnul.

0/0
1.10.2009 9:24

veskawesi

haha

ta reklama je vazne vtipna:)))

0/0
29.9.2009 16:36

Štěpán Binko

Perfektní článek!

Taky jsem přemýšlel, jestli chci strážníka, který ve své práci hledá romantiku, adrenalin nebo akci nebo zda by nebylo správné chtít strážníka, který je připraven chránit, bránit, sloužit a pomáhat. Celá MP, zejména MPP je jeden velký omyl. Banda tragédů, kteří se nedostali k PČR a kteří si léčí svoje mindráky. Když MPP, tak to má být sbor strážníků, kteří budou pokutovat majitelé kálejících psů, vodit děti přes přechody, v ulicích dohlížet na bezpečnost a ne, že se budou snažit vyrovnat PČR a jediné, na co se zaměřují, jsou snadno odhalitelné přestupky, s bezpečností často nesouvisející. Když vidím měšťáka, vidím pomalu rudě.....

KARMA!!! R^

0/0
29.9.2009 11:52

slosovatel

Re: Perfektní článek!

Ja mam s mestakama zase ty nejlepsi zkusenosti, dokonce je vidim i v odlehle garazove oblasti, kde kupodivu nedochazi k zadnym kradezim.

0/0
30.9.2009 15:07

Náhodně procházející

Autor popsal velmi přesně

Pan primátor (bývalý) měl prostě potřebu mít svůj ozbrojený sbor a připadat si jako nějaký vládce. Jinou funkci strážníci neplní, občas něco užitečného udělají, ale to je spíš výjimka a navzdory tomu, jak je tato organizace zřízena i řízena.

Chovej se jako hovado - strážníci v méně kultivované formě předvádějí, co jsou jejich nadřízení ve skutečnosti zač. Bém bývá navenek velmi uhlazený, líbivost sama. Proslýchá se, že jinak umí docela hystericky křičet. Zkrátka přetvářka, líbivá fasáda. A strážníci, ti jen ukazují nahou realitu, co jsou jejich páni zač.

0/0
27.9.2009 23:53

pesimistka7

Není co dodat.

R^

0/0
26.9.2009 9:21

coj@nato.2

Re: Není co dodat.

R^.........Ale ne tak docela.:-) Ono je právě co dodat ! Třeba, že.......!"Já si chci ve svém městě sám volit svého ŠERIFA" !

0/0
26.9.2009 14:15

ippokorny

Můžu jen pochválit autora blogu, jak jednoduše ukázal,

kde je také chyba. Padla tu poznámka o možné nadsázce. Představte si, že by třeba byla reklama, jak lékař jede na motorce na zadním kole na sál  a mělo by to znamenat, že zajištuje pomoc rychle a že je zdatný, asi by vás to nerozesmálo, či pohřební služba také na motorkách jako garance rychlých služeb. Něco je věc vážná a vtipkovat na téma, že městská policie si jezdí po Praze na zadních kolech motorky či skáče po vaší střeše (kdo jí pak opraví a opravu zaplatí?) je opravdu hloupost. P.P.

0/0
26.9.2009 8:27

S.T.A.L.K.E.R.

To video...

8-o takhle jsem koukal, potom se;-D a nakonec si uvědomil, že bych měl spíše ;-(

KARMA R^

0/0
25.9.2009 23:15

echo.3

Současná MP byl omyl

Za článek karmaR^

Způsob vytvoření MP hned na počátku 90 tých let byl živelný, zákon byl nedokonalý paskvil se závažnými nedostatky. Ihned od začátku byli do řad MP přijímáni lidé bez dostatečné kvalifikace a vzdělání, bez důkladnějšího prověření. Nebylo vyjímlou přijetí i bývalých příslušníků StB nebo VKR, o bývalých členech KSČ ani nemluvě.

Nejhorší však byla a dosud je "dosazování" šéfů a policejních ředizelů do funkcí. To se děje dodnes pomocí zákulisních politických pletich, nic není řešeno průhledně a veřejně. Pokud se policejní šéf-ředitel MP nebude volit z navržených kandidátů a veřejnou volbou jako v USA, tak to bude stále horší.

To, že se nejednou MP zneužívalo, resp.jejich některých příslušníků, není už dávno žádným tajemstvím a mnoho lidí má až děsivé zkušenosti s jejich arogancí, protizákonným jednáním nebo zvůlí.  Údajný zážitek pana Kroupy, je proti tomu malá epizodka.

0/0
25.9.2009 18:31

Náhodně procházející

Re: Současná MP byl omyl

S Vaším pohledem musím jen souhlasit. Pro ilustraci, p. Blažek byl ředitelem MP Praha s čerstvým diplomem z práv. fakulty. Pro neschopnost v řízení byl po určité době jmenován ředitelem člověk dospělejší, s určitou zkušeností a věkem, který se jevil vhodnější pro tak náročnou funkci. Jak je možné, že Blažek, který uměl do té doby se jen nabiflovat na zkoušky, dostal funkci, která hodností i počtem podřízených odpovídá funkci plukovníka u normální policie. Tam by samozřejmě nebylo možné, aby absolvent vš nastoupil jako plukovník a dělal ředitele nějaké krajské správy. Nastoupil by jako podporučí a postupoval by během let, po získání předepsané praxe.

Blažek sice už MP nevelí jako ředitel, ale má ji pod sebou z pozice vyšší, jako náměstek primátora za toto zodpovědný. Což je dost na hlavu. Není někdo schopen dělat ředitele? Tam mu přidělíme vyšší funkci... To jen ukazuje zkorumpovanost pražské radnice i důvody, proč MP vůbec existují, jsou totiž k ničemu.

0/0
27.9.2009 23:50

jugina

Čirá zvědavost, ..... nic víc

Před revolucí působil jako novinář v Rudém právu, současně myslím ČsT a rozhlase nějaký Dušan Rovenský. Jedná z nejodpornějších komunistických normalizačních kreatur, který to i se svou manželkou Janou - rovněž novinářkou a rovněž soudružkou s velkým S dotáhli až na zpravodaje ve Washingtonu. Docela by mě zajímalo jestli autor příspěvku má s tímto soudruhem rudoprávníkem  (dnes bych odhadovala tak na 70+) společného něco více než pouze čirou shodou okolností stejné jméno a přijmení.  Pokud ano, docela mě mrzí, že to ve svém profilu tak cudně zamlčuje.

0/0
25.9.2009 17:18

Cyberpunx

Re: Čirá zvědavost, ..... nic víc

Tento dotaz jsem již zodpověděl v diskuzích pod jinými svými články, tudíž se nemá cenu vracet k omleté písničce - nemám. Pokud máte nějakou připomínku k obsahu článku, tak sem s ní.

0/0
25.9.2009 19:28

jugina

Re: Čirá zvědavost, ..... nic víc

děkuji za odpověď. Je jsem se zeptala, protože jméno toho komunistického novináře se hned tak nezapomene.

0/0
25.9.2009 22:54

Bucharovic

Re: Čirá zvědavost, ..... nic víc

Víte, já osobně netuším, kdo je Dušanův otec a je mi to naprosto fuk. I kdyby jím byl Vámi popisovaný pán, co by to znamenalo pro jeho syna? Měl by chodit s vypáleným znamením na čele? Má snad jiný bloger ve své ,,kartě" informace o svých rodičích? Dušan napsal, že s ním nic společného nemá a pro mě osobně je bezvýznamné i kdyby měl. Já posuzuji Dušana, ne to, komu se narodil. Rodiče si člověk nevybírá, Vy jste tu možnost měl (a)??? V.Kroupa

0/0
25.9.2009 19:53

mfdnes-bulvar

Re: Čirá zvědavost, ..... nic víc

a i kdyby, jsou deti  zodpovedne za ciny svych rodicu? hm? co takhle pouzivat pri vznaseni podobnych dotazu mozek?

0/0
26.9.2009 19:31

joensfredriksson

dynamická reklama

nevim, mě se ta reklama líbí, na státní/městskou instituci je velmi dynamická, a to, co tam je, je pochopitelně třeba brát s nadsázkou - taky nebudete s Passatem skákat přes dálnici, i když to v reklamě na něj bude

0/0
25.9.2009 16:54

Cyberpunx

Re: dynamická reklama

Vážený čtenáři, náborová kampaň k bezpečnostním složkám se nedělá jako nadsázka. Ani tohle nemělo být myšleno jako nadsázka. Pokud jste to tak pochopil, tak to pouze potvrzuje, jak je ten spot špatný. 

0/0
26.9.2009 9:19

černej oes

Netřeba

hledat. Hovady je městská policie zastoupena dostatečně.

0/0
25.9.2009 16:03

kevinbb

Karma jako hrom!

Velmi dobre jste to vystihl!

R^

0/0
25.9.2009 16:02

OpalenySpoluobcan

ale

ten klip je snad nadsazka, to jsi nepochopil????

0/0
25.9.2009 15:57

kuba78

Re: ale

on to pochopil, ale obavam se ze to nepochopi cilova skupina, jednodussi vyuceny zednik ktery je tak levy ze zed nepostavi a nezbyva mu nez jit k obecnim straznikum aby se uzivil..

0/0
29.9.2009 15:04

alis

Souhlas s autorem

Po shlídnutí klipúu ve mě zůstává toto: Staň se pražským strážníkem, půjdeš do dsamých bojových akcí, budeš king, holky po tobě budou letět, prostě neodolatelné...

0/0
25.9.2009 15:24

fildicka

Nekteri straznici namachrovana hovada, vazne!

Me vzdy pobavi, kdyz na "banalitu" prijde strazniku petSktucene, sama zazila), jeste 4 se vykecavaji s nakym teletem v mini, a 1.vyrizuje. HmmmmmmRvRv

0/0
25.9.2009 15:22

KOLDAK

S tou soukromou armádou jste se trefil.

0/0
25.9.2009 14:40

blastula

Setkala jsem se s policajty slušnějšími i horšími

kromě dvou státních Kladeňáků , kteří se chovali jako lapkové (dožadovali se pokut za dálniční známku i po řidičích kteří nepřijeli z dálnice ) se dá říct že jsem nepotkala žádné hovado.Přesto je nemám ráda. Nedávno mě velmi mile překvapila naše měšťačka. Občas tu obchází a dá se říct, že je velmi lidská,  a i když občas něco připomínkuje, nevím, že by to bylo jinak než domluvou.Na druhé straně postrkuje úřady aby to či ono řešily a má snahu lidem , pokud se na ni obrátí ochotně poradit.A světe div se, lidé se na ní usmívají, vzájemně se zdraví a když něco, respektují ji. Takovéhle policajty bych brala, jenže ona je asi vyjímka.

0/0
25.9.2009 14:20

Cyberpunx

Re: Setkala jsem se s policajty slušnějšími i horšími

Myslím, že vyjímka není. Určitě těch slušných a nezkorumpovaných policistů je většina. Problém ovšem vidím v tom, že MP láká v náborové kampani na zhovadilé chování. A problém vidím i v tom, že tuto kampaň musel posvětit zřizovatel MP - tedy vedení magistrátu hl. m. Prahy. Jak si vůbec práci MP představují pražští komunální politici a proč kryjí ty, kteří zneužívají své postavení? To jsou otázky, které si kladu....

0/0
25.9.2009 14:29

bombai

Re: Setkala jsem se s policajty slušnějšími i horšími

Pro pána, a ona je tu policie od toho, abychom ji milovali? Vždyť je to prostě ochranná, bezpečnostní, ale i represivní složka, to není nic špatného, je to jejich funkce. Bachař - také asi nepatří mezi nejsympatičtější povolání roku, ale existovat musí. Už si konečně přiznejme, že policisté a strážnící často zacházejí s těmi, kteří poruší zákon, v horším případě jsou to lumpové a zločinci. Nemáme je rádi, protože se s nimi většinou setkáváme v nepříjemných a nám nemilých situacích. Někdy jsme dokonce i viníci, někdy čekáme pomoc, zásah, ...nejsou tady k zulíbání. Jsou mezi nimi blbci, i slušní lidé - jako mezi mlíkaři, ale na ty nikdo nenadává. 

0/0
25.9.2009 14:50

hinny

Re: Setkala jsem se s policajty slušnějšími i horšími

Mate to domotane - policista nerozhoduje zda doslo k poruseni zakona, natoz o tom kdo je zlocinec - pokud si to myslite, tak vam to "v udoli dutych hlav" spatne vysvetlili.

0/0
27.9.2009 2:05

Paul Weiss

Re: Setkala jsem se s policajty slušnějšími i horšími

A on tu předtím někdo psal, že o tom, zda došlo k porušení zákona či kdo je zločinec, rozhoduje policista? To je k vidění poprvé až ve vašem příspěvku. Tak nevím, kdo má co domotané...

0/0
28.9.2009 20:16

fildicka

Re: Setkala jsem se s policajty slušnějšími i horšími

to blastula:R^

0/0
25.9.2009 15:14

lokutus

MP jsou odpad společnosti

Městská policie je odpad. To vám řekne každý, kdo s nějakým strážníkem přišel do styku. Dokonce i sami policisté (PČR) měšťáky opovrhují.

0/0
25.9.2009 14:11

retkini

Re: MP jsou odpad společnosti

a pak s rentou k nim přejdou.;-D

0/0
26.9.2009 9:37

proviron

Koukám že hněv lidu si po řidičích kamionů

a vojácích našel i strážníky;-D

0/0
25.9.2009 13:58

Cyberpunx

Re: Koukám že hněv lidu si po řidičích kamionů

Myslím, že to není o nějakém "spravedlivém hněvu lidu", ale o jednoduché tezi, že kde jsou špatně nastaveny kontrolní mechanismy, je prostor pro korupci a zneužívání pravomocí. Nebo s tímto tvrzením nesouhlasíte?

0/0
25.9.2009 14:07

bombai

Re: Koukám že hněv lidu si po řidičích kamionů

Ale prosím vás, prokažte tedy jasně a nezpochybnitelně, kdy  kdo a jak městské strážníky korumpuje. Nebo si tady na nich honíte pouze triko, (či něco jiného).  A odvozovat jejich pověst od reklamního náborového klipu je skutečně slaboduché. Zaprvé je váš výklad a vnímání kampaně dost subjektivní , zkreslené a jednostranné, a za druhé, ten storyboard asi schválili pochůzkáři sami, když se do nich tak navážíte.  

0/0
25.9.2009 14:54



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.